Скрипторий: Monster Family - chimera (howl of the wild)
Назад к списку всех объектов Howl Of The WildКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАMonster Family - chimera (howl of the wild)
Chimera
Creature Family
Source Howl of the Wild
The chimera heads presented below can replace one or more of the heads in the chimera stat block presented in Monster Core. To do so, use the Strike entry listed in the replacement head instead of the one in the original stat block; if you replace the dragon head, you must remove the creature's Dragon Breath ability. However, each of the new heads below grants new abilities.
Spray Acid ( acid) The chimera spews acid in a 30-foot cone, dealing 9d6 acid damage to all creatures in the area (DC 26 basic Reflex save). The chimera can't use Spray Acid again for 1d4 rounds.
Rend hippogriff beak
Chimeric Rot ( disease) When the chimera hits a creature with virulent spit they must succeed a DC 26 Fortitude saving throw or become sickened 1.
Constrict 2d8 bludgeoning, DC 24
Deep Breath The chimera can hold its breath for 1 hour.
Leader of the Pack The chimera's wolf jaws attacks deal 1d6 extra damage to prone creatures.
Draconic Bite A greater chimera's dragon head deals and extra 4d6 damage of a type matching the damage dealt by its Dragon Breath.
Dragon Breath The greater chimera deals 12d6 damage to all creatures in a 30-foot cone (DC 33 basic Reflex). This breath deals either acid, cold, electricity, fire, force, mental, sonic, or spirit, depending on the kind of dragon head the greater chimera possesses. The greater chimera can't use Dragon Breath again for 1d4 rounds.
Swallow Whole (attack) Large, 3d10+8 bludgeoning, Rupture 24; the target must be grabbed by the greater chimera's worm jaws
Chimeric Venom ( poison) When the greater chimera critically hits a creature with emperor cobra fangs, it deals an additional 6d6 persistent poison damage.
Incorporeal Features The greater chimera gains resistance 5 to all damage (except force, spirit, and damage from Strikes with the ghost touch property rune).
Ear-splitting Screech ( auditory, sonic) The screeching roc head emits a harsh cry that deals 9d6 sonic damage (DC 26 basic Fortitude save) in a 30-foot emanation. It can't use Ear-splitting Screech again for 1d4 rounds.
Powerful Wings The greater chimera's fly Speed increases by 10 feet.
Freezing Breath ( cold, primal) The greater chimera breathes a cloud of frost in a 15-foot cone that deals 9d10 cold damage (DC 33 basic Reflex save). The greater chimera can't use Freezing Breath again for 1d4 rounds.
The chimera heads presented below can replace one or more of the heads in the chimera stat block presented in Monster Core. To do so, use the Strike entry listed in the replacement head instead of the one in the original stat block; if you replace the dragon head, you must remove the creature's Dragon Breath ability. However, each of the new heads below grants new abilities.
Chimera Heads
Ankhrav Head
Ranged acid spit +20 ( range increment 30 feet), Damage 2d10+9 acidSpray Acid ( acid) The chimera spews acid in a 30-foot cone, dealing 9d6 acid damage to all creatures in the area (DC 26 basic Reflex save). The chimera can't use Spray Acid again for 1d4 rounds.
Hippogriff Head
Melee hippogriff beak +22 ( fatal d10), Damage 2d6+9 piercingRend hippogriff beak
Rotting Animal Head
Ranged virulent spit +18 ( poison), Damage 3d8+4 poison plus chimeric rotChimeric Rot ( disease) When the chimera hits a creature with virulent spit they must succeed a DC 26 Fortitude saving throw or become sickened 1.
Snake Head
Melee snake fangs +20 ( agile, reach 10 feet), Damage 2d8+7 piercing plus GrabConstrict 2d8 bludgeoning, DC 24
Snapping Turtle Head
Melee snapping jaws +20, Damage 2d10+9 piercingDeep Breath The chimera can hold its breath for 1 hour.
Wolf Head
Melee wolf jaws +20, Damage 2d8+9 piercing plus KnockdownLeader of the Pack The chimera's wolf jaws attacks deal 1d6 extra damage to prone creatures.
Greater Chimera Heads
A greater chimera can have any combination of three heads chosen from the options below, each granting additional abilities inherent in the original creature.Adult Dragon Head
Melee dragon jaws +27, Damage 4d6+8 piercing plus 4d6 energy damage (see Draconic Bite)Draconic Bite A greater chimera's dragon head deals and extra 4d6 damage of a type matching the damage dealt by its Dragon Breath.
Dragon Breath The greater chimera deals 12d6 damage to all creatures in a 30-foot cone (DC 33 basic Reflex). This breath deals either acid, cold, electricity, fire, force, mental, sonic, or spirit, depending on the kind of dragon head the greater chimera possesses. The greater chimera can't use Dragon Breath again for 1d4 rounds.
Cave Worm Head
Melee worm jaws +27 ( reach 10 feet), Damage 3d10+8 piercing plus GrabSwallow Whole (attack) Large, 3d10+8 bludgeoning, Rupture 24; the target must be grabbed by the greater chimera's worm jaws
Emperor Cobra Head
Melee emperor cobra fangs +27, Damage 3d8+12 piercing plus chimeric venomChimeric Venom ( poison) When the greater chimera critically hits a creature with emperor cobra fangs, it deals an additional 6d6 persistent poison damage.
Phantasmal Beast Head
Melee phantom slam +27 ( agile, finesse, magical), Damage 3d8+8 voidIncorporeal Features The greater chimera gains resistance 5 to all damage (except force, spirit, and damage from Strikes with the ghost touch property rune).
Screeching Roc Head
Melee beak +26 ( deadly d10), Damage 3d10+8 piercingEar-splitting Screech ( auditory, sonic) The screeching roc head emits a harsh cry that deals 9d6 sonic damage (DC 26 basic Fortitude save) in a 30-foot emanation. It can't use Ear-splitting Screech again for 1d4 rounds.
Powerful Wings The greater chimera's fly Speed increases by 10 feet.
Witchwarg Head
Melee witchwarg jaws +25, Damage 2d12+8 piercing plus 1d12 cold and KnockdownFreezing Breath ( cold, primal) The greater chimera breathes a cloud of frost in a 15-foot cone that deals 9d10 cold damage (DC 33 basic Reflex save). The greater chimera can't use Freezing Breath again for 1d4 rounds.